Mersin il Teşkilatı da görevden alındı!
Alperenler'in Sabrı Tükeniyor...
Cemaat-iktidar savaşını Cemaat kazanır ?
AKP topantısına cemaat çağrılmadı!
Bu haber 19 Mart 2011, Cumartesi 22:04 tarihinde eklendi.
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Yılma Durak MHP'den Milletvekili Aday Adayı oldu.

Ülkücü Hareketin Efsane ismi Yılma Durak MHP'den Milletvekili Aday Adayı oldu.
 Yılma Durak MHP'den Milletvekili Aday Adayı oldu.
Ülkücü Hareketin Efsane ismi Yılma Durak MHP'den Milletvekili Aday Adayı oldu.
 

Ülkücü Hareketin "Doğunun Başbuğu" olarak bilinen efsane isimlerinden Yılmak Durak MHP'den Milletvekili Aday Adayı oldu.

Yılma Durak Kimdir?

1940 yılında Erzurum'da doğdu. İlk, orta, lise ve üniversite tahsilini Erzurum'da tamamladı.

1961-1962 yıllarında Cumhuriyetçi Köylü Millet Partisi'nde Gençlik Kolları başkanlığına getirildi. Rahmetli Başbuğumuz Alparslan Türkeş C.M.K.P.'ye genel başkan olunca MHP'nin il yönetim kurullarının ve ülkücü yan kuruluşlarının oluşturulmasında görev aldı.

Erzurum'da haftalık Serhat gazetesi ile Kümbet ve Şelale isimli aylık fikir ve sanat dergilerini çıkardı. Demokrat Doğu gazetesi Genel Yayın Müdürlüğü ile Milletin Sesi Gazetesi'nin Yazı İşleri Müdürlüğü'nü yaptı.

1969 yılında Erzurum İkinci Kuvay-ı Milliye Derneği Başkanlığı ile Milliyetçiler Konseyi Kurucu Üyeliği'ni yürüttü.

1977 yılından 12 Eylül 1980 tarihine kadar Tekirdağ, Kırklareli, Edirne, İzmit, Adapazarı ve İstanbul'u kapsayan illerde ülkücü teşkilatların yönetiminin tanzimi ve eğitimi için Başbuğumuz tarafından Marmara Bölge Sorumlusu olarak görevlendirildi.

Rahmetli şehidimiz eski İstanbul İl Başkanı Recep HAŞATLI'nın yardımcısı olarak MHP İstanbul İl İkinci Başkanlığını 12 Eylül'e kadar sürdürdü.

Yine Rahmetli Başbuğumuzla beraber Türk-İslam Araştırmaları Vakfı'nın kurucu üyesi oldu. Halen bazı vakıf ve derneklerin kurucu üyeliği ile yönetimlerinde görev yapmaktadır.

Evli ve üç çocuk babasıdır.

Yazdır Paylaş
ETİKETLER :
dilek angin - 2011-03-20 18:03:05
ahde vefa diyorum başka birşey demiyorum. Yılma Bey, mümtaz, beyefendi, gercek ve samimi bir bilgedir. Kendisini Erzurum milltvekili olarak görmek istiyoruz. Allah yardımcın olsun Yılma Ağabey, kalbimiz ve dualarımız seninle...
mustafa eren - 2011-03-20 16:47:55
ellerinden öpüyorum çile adamı. toprağım ağabeyim..
Selim PUSAT - 2011-03-20 12:51:51
Yılma Bey'e önce aday olabilmesi için, adaylıktan sonra seçilmesi için başarılar diliyorum.
GÖKBÖRÜ - 2011-03-20 11:06:10
isteseydi Erzurumdan her dönem bağımsız milletvekili seçilirdi mevki ve makam hırsı olmayan büyük dava ve çile adamının bu yaşında vatan millet demesi yeni yetme bu işler bunlarla olmaz diyen sözde ÜLKÜCÜlerin akıllarını başlarına getirmesi lazım
GÖKBÖRÜ - 2011-03-20 10:49:48
çakma ÜLKÜCÜ ler yorum bekliyorum da hiç birinizden ses çıkmıyor yoksa siz YILMA DURAK ın ismini duydunuzda birazcık utandınızmı rahat yataklarınızda yatıp MHPyi eleştirmek kolay size tavsiyem gidin elini öpünde aklınız başınıza gelsin.
Orkun Türkmen - 2011-03-20 09:45:34
Geçenlerde bir seyahatim dolayısiyle Erzurum’a yolum düştü.2 gün kaldım.Bu esnada halkla,esnafla konuşma fırsatı buldum.Erzurum o eski Erzurum değil artık.Biz yıllardan beri hatta taaa 1877 Rus İşgal Yıllarından beri Erzurum’u milli direnişin sembolü illerinden birisi olarak bilirdik.Ta ki siyasal İslam ve cemaatçiliğin Türk Milliyetçiliğine rakip bir siyasal hareket olarak ortaya çıkmasına kadar.Bu bir dönüm noktası ve milattır Türk Milleti için.Hep tarih boyunca İslam dini ile Türk Milleti vurulmuş ve milli kimliği yok edilmiştir.Siz Türk’ten başka hiçbir milletin “İslami kimlik” adına kendi milletine ve değerlerine ihanet ettiğini ve asimilasyona uğradığını gösteremessiniz.Bugün Arap dünyasında ve İran’da 30-40 milyon Türkün kendi kimliği ile değil ,o ülkelerin kimliği ile dolaştığını rahatça görebilirsiniz.Cemaatçilik bugün için Türkiye’de bir dini tavır olmaktan çıkarak milli duruşun en büyük düşmanı,.cumhuriyet karşıtlığı,rejim düşmanlığı,Türklük düşmanlığı olarak karşımıza çıkmaktadır.Elbette bunda özellikle son 30 yıldan beri teknolojinin gelişmesine bağlı olarak bunu kullanmaları ve gençlik örgütlerinin 12 Eylül idaresi tarafından yok edilmesi ve sahanın bunlara açılması ile alakalı bir durumdur bu.Bunlar dini de kullanarak Türk Milletinin evlatlarını tarikat evlerine doldurarak,onların beyinlarini yok etmeyi İslam olarak lanse ettiler ve bugünkü tablo ortaya çıktı.Erzurum bu tablonun en güçlü olduğu bir ilimiz.Bugün bu tablonun doğurduğu en mühim gerçeklerden birisinin PKK lıların Erzurum Üniversitesinde varlık gösterip Ülkücü lere saldırması somut göstergelerden bir tanesidir.Kimin haddine idi Erzurum gibi bir yerde Ülkücülere saldırmak ya da PKK nın ortaya çıkması.Bu tamamen Tarikat ve cemaatlerle ilintili bir durum.Zira bunların Ülkücülere bakış açısı PKK ya bakış açısından daha kötüdür.Dolayısıyle Üniversite de veya bir başaka alandaki çatışmalarda nötr kalacakları ve hatta PKK ya iyi gözle bakabilecekleri göz ardı edilmemelidir.AKP nin burada çok büyük bir potansiyele kavuşması ve son Anayasa referandumunda %88 lere varan oranda “evet”in çıkması gerçekten Erzurum adına utanılacak bir durumdur.AKP nin oyunun seyri vatanseverlikle ya da bu duygunun erimesiyle,dumura uğramasıyla doğru orantılıdır.İşte bu yüzden “Doğunun Başbuğu” denilen Yılma Durak’ın bir başka yerden değil de Erzurum’dan adaylık koyması Ülkücüler açısından değil de Memleketimizin selameti açısından çok önem arz etmektedir.MHP sinin bunu göz önüne alması şarttır.Konumuza dönelim.Esnafla saatlerce konuştum ve şu sonuca vardım;Erzurum halkında cemaatçiliğin artması ile doğru orantılı olarak MHP sine karşı müthiş bir düşmanlık baş göstermiş,pkk da bundan bilistifade Erzurm’da kök salmaya başlamış.Erzurum’da nufus hareketleriyle PKK 10 yıl gibi kısa bir zaman zarfında hakimiyet kurarsa şaşmam.Yerli esnafındaki MHP düşmanlığının bu kadar ileri boyutlara ulaşması doğrusu beni hayal kırıklığına uğrattı.Görelim Mevlam neyler neylerse güzel eyler.
muhalif - 2011-03-20 07:11:26
Ne yani buda yüce devletlüm çok yaşa demiyormu?ülkücülüğümü kaldı.haksızlık karşısında susan dil olduktan sonra doğunun başbuğu sıfatı yakışırmı hiç?O bir zamanlar kartaldı gibi bir şey.
Diğer Haberler

EN ÇOK OKUNANLAR
habererk yayın çizgisini onaylıyormusunuz ?