Genelkurmay açıklıyor, valilikler yalanlıyor!

Ankara Valiliği, Genelkurmay Başkanlığı’nın “Bölücü Terör Örgütüne müzahir dört terörist tarafından, Ankara Altındağ Belediyesi Anaokulunda, bayrak direğinde asılı bulunan Türk Bayrağı, ipi kesilerek indirilmiştir” açıklamasına “Bayrak indirilmedi iki çocuk tarafından düşürüldü” diye karşı çıktı.

Genelkurmay açıklıyor, valilikler yalanlıyor!

Altındağ Belediyesi’nden sonra Ankara Valiliği de Altındağ’da Türk bayraklarının indirilmesi tartışmasına katıldı. Valilik şu açıklamayı yaptı:
 
“12.10.2014 tarihinde Altındağ Belediyesi Anaokulunda dört bölücü terör örgütü mensubu tarafından Türk Bayrağının indirildiğine ilişkin haberler gerçek dışıdır.
 
08.10.2014 tarihinde Mamak Metehan İlkokulu ve Ortaokulu bahçesindeki Türk Bayrağının yaşları 11-14 arasında üçü aynı okul, biri başka okuldan olmak üzere dört çocuk tarafından indirildiği tespit edilmiştir. Konuyla ilgili Çocuk Cumhuriyet Savcılığınca ifadeleri alınan çocuklar, ailelerine teslim edilmiştir.
 

12.10.2014 tarihinde ise Altındağ Belediyesi Anaokulu bahçesindeki Türk Bayrağı, okul bahçesinde oynayan iki çocuk tarafından düşürülmüş, çocukların bayrağı yerine takmak istedikleri ancak takamadıkları, daha sonra ilgililerce Bayrağın yerine takıldığı anlaşılmıştır.”
 
Genelkurmay Başkanlığı’nın 12 Ekim tarihinde gerçekleştiği belirtilen olayla ilgili açıklaması ise şöyleydi:
 
“Bölücü Terör Örgütüne müzahir dört terörist tarafından, Ankara Altındağ Belediyesi Anaokulunda, bayrak direğinde asılı bulunan Türk Bayrağı, ipi kesilerek indirilmiştir.”
 
İZMİR VALİLİĞİ DE YALANLAMIŞTI

Benzer bir ‘yalanlama’ olayı geçtiğimiz hafta da İzmir’de yaşanmıştı. Genelkurmay Başkanlığı yine internet sitesinde, İzmir Kadifekale Şehitliği’ndeki Türk Bayrağı’nın 150-200 kişilik bir grup tarafından indirilip yakıldığı açıklamış, İzmir Valiliği ise ‘bayrak yakılmadı’ diye söz konusu duyuruyu yalanlamıştı. İzmir Valiliği konuyla ilgili bülteninde “Bazı basın yayın organlarında çıkan…” diye de Genelkurmay’ın resmi internet sitesine “basın yayın organı” muamelesi yapmıştı. (Muhalif Gaz.)

Güncelleme Tarihi: 18 Ekim 2014, 03:57
YORUM EKLE