Adaletsiz TRT ve Özel olduğu iddia edilen havuz kanallarının insafsızlıkları

TRT’nin seçim yayınlarındaki adaletsizliğine, özel haber kanalları da eklendi.

Adaletsiz TRT ve Özel olduğu iddia edilen havuz kanallarının insafsızlıkları

YSK ve RTÜK ve tarafından denetimi ve yaptırımı olmayan seçim yayınlarındaki adaletsizlik, sadece kamu yayıncısı TRT Haber’de değil, özel haber kanallarında da gözleniyor. RTÜK’ün CHP kontenjanından seçilen üyeleri İsmet Demirdöğen ve İlhan Taşcı’nın yaptığı çalışmanın ayrıntıları; CNN Türk ve NTV haber kanallarının da adaletsizlikte kamu yayıncısı ile aynı çizgide olduğunu gösteriyor.

TRT yine bildiğiniz gibi

TRT Haber kanalında, 1-25 Mayıs tarihlerinde CHP ve Cumhurbaşkanı adayı Muharrem İnce’ye 3 saat 38 dakika 26 saniye yer verildi. AKP ile MHP’nin oluşturduğu Cumhur İttifakı’na TRT haber kanalında 31 saat 24 dakika 59 saniye süre ayrıldı. İYİ Parti ve Meral Akşener’in aynı tarih aralığındaki yayınlanma süresi ise 9 dakika 30 saniye oldu. TRT Haber kanalı İYİ Parti ve Cumhurbaşkanı adayı Meral Akşener’in sadece 6 Mayıs tarihli Mersin mitingini yayınladı. 1-25 Mayıs tarihleri arasında, kendi Cumhurbaşkanı adaylarını çıkaran Saadet Partisi ve HDP’ye ise hiç yer ayrılmadı. Cumhurbaşkanı adayı Temel Karamollaoğlu ve Selahattin Demirtaş TRT Haber ekranlarında hiç görülmedi.

‘Özel’likleri kalmadı

Adaletsizlik sadece kamu yayıncısı TRT’nin ekranlarında yaşanmadı. Yapılan çalışma CNN Türk ve NTV haber kanallarının durumunu da gözler önüne serdi. 1-25 Mayıs aralığında, CHP ve Cumhurbaşkanı adayı Muharrem İnce’ye, iki özel haber kanalında toplam, 22 saat 12 dakika 54 saniye ayrıldı. AKP ile MHP’nin oluşturduğu Cumhur İttifakına ise 70 saat 13 dakika 5 saniye yer ayrıldı. CNN Türk ve NTV kanallarında İYİ Parti ve adayı Meral Akşener’e 17 dakika 22 saniye yer ayrıldı. Yapılan çalışmanın ayrıntılarında, bu kadar az sürenin sadece NTV’nin tablosunda gözüktüğü, CNN Türk’ün bu tarihler arasında Akşener ve partisine hiç yer vermediği görüldü. CNN Türk ve NTV de TRT Haber kanalı gibi, Saadet Partisi ve HDP’ye ekranlarında hiç yer vermedi.

3 kamu kanalı birleşse de...

Hükümet Sözcüsü ve TRT’den sorumlu Başbakan Yardımcısı Bozdağ, CHP’nin Cumhurbaşkanı Adayı Muharrem İnce’nin TRT’ye yönelik eleştirileri karşısında, “İnce’nin mitingleri ve diğer faaliyetlerine, TRT ekranlarında, 4 saat 42 dakika yer vermiştir” açıklamasını yaptı. RTÜK’ün CHP’li üyeleri, TRT 1, TRT Haber ve TRT Kürdi’den oluşan “TRT ekranlarının”, 14-24 Mayıs tarihlerini içeren 10 günlük karnesini de çıkardı. Buna göre 10 boyunca “3 TRT ekranında” Cumhur İttifakı ve Erdoğan’a 28 saat 28 dakika 21 saniye; CHP ve İnce’ye 2 saat 51 dakika 51 saniye, İYİ Parti ve Akşener’e 9 dakika 30 saniye; yer ayırdı. 3 kamu kanalı birleşince bile HDP ve Saadet Partisi ile Cumhurbaşkanı adaylarının “0”lık tablosu değişmedi.

Demirtaş’a yasak

“3 kamu ekranından” biri olan, Türkiye’nin ilk Kürtçe kanalı TRT Kürdi’nin adaylara yaklaşımı da çalışmada yer aldı. TRT Kürdi, Cumhur İttifakı ve Erdoğan’a 10 saat 27 dakika; CHP ve İnce’ye 4 dakika yer ayırdı. TRT Kürdi’de İYİ Parti ve Akşener ile Saadet Partisi ve Karamollaoğlu’na hiç yer verilmedi. Aynı tarih aralığında TRT Kürdi, HDP ve adayı Demirtaş’a ekranlarını açmadı.

RTÜK’ün CHP’li üyelerinin yaptığı çalışmada, Vatan Partisi ve Cumhurbaşkanı Adayı Doğu Perinçek’e TRT ve iki özel TV kanalında toplamda 1 dakika yer ayrıldığı görüldü. Bu 1 dakikanın TRT’nin haber kanalında değil TRT 1 kanalında yayımlandığı dikkat çekti. CNN Türk ve NTV haber kanalları da Vatan Partisi ve Perinçek’e hiç yer vermedi.

AKP’nin beyannamesi 12 kanalda aynı anda

RTÜK CHP’li üyeleri Demirdöğen ve Taşcı, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın seçim beyannamesini açıkladığı 24 Mayıs Perşembe günü TRT’nın 3 kanalı ile 9 özel televizyon kanalının yaptığı yayını da inceledi. AKP’nin seçim beyannamesi TRT Haber ve TRT Türk’te tam 4.5 saat boyunca, TRT Kürdi ise 4 saat 15 dakika boyunca yayınlandı. CNN Türk , Erdoğan’ın beyanname programını 4 saat 26 dakika yayımlarken; NTV, HaberTürk, TGRT Haber, 4.5 saat boyunca AKP’nin beyannemesi için yayında kaldı. 24 TV ve Ülke TV ise AKP’nin programını 5.5 saat boyunca yayınladı. AHaber’in 3.5 saat yayımladığı AKP’nin 24 Haziran beyannamesi, Akit TV’de ise 3 saat boyunca ekrana aktarıldı. AKİT TV ise AKP’nin 24 Haziran beyannamesini 3 saat yayınladı. 12 Kamu ve özel TV kanalı, Erdoğan’ın seçim beyannamesi programını hemen hemen aynı saatlerdi yayınlamaya başladı, yayınları hemen hemen aynı saatlerde sona erdi. AKP, 12 kanalda saatlerce ekranda kaldı.

YORUM EKLE
YORUMLAR
YILMAZ TÜRK
YILMAZ TÜRK - 7 ay Önce

işte bunun için adalet için MERAL AKŞENER diyoruz

Türküm, dogruyum
Türküm, dogruyum - 7 ay Önce

Satilmis medyanin en belirgin örnegidir. Iktidar degisince bu satilmislarda degisecek, hem de kökten kimse merak etmesin. bunklara yerel basinda bile calistirmayacaksin, teksas tommiks dergisi cikarsinlar, yaziklar olsun hepsine, ilkeli, esit yayincilik kaidesine aykiri hareket edenlerin köküne kibrit suyu. Satilmis medya istemiyoruz

ÇETİN ERTÜRK
ÇETİN ERTÜRK - 7 ay Önce

İYİ PARTİ KURUL MASAYDI BEN MHP Yİ BIRAKIP CHP YE OY VERECEK DİM SEBEBİ 7 SEÇİM KAYBEDEN MHP Lİ BEVLUT BEY GÜVENİMİ KAYBET Tİ SON REFERANDUM DA EVET ÇIKIŞI TUZU BİBERİ OLDU BENİM İÇİN AKP VE MHP DİYE BİR SİYASİ PARTİ YOK HÜKMÜNDEDİR .

Keskin sirke
Keskin sirke - 7 ay Önce

Tıııırt erenköy....

SIRADAKİ HABER