FETÖ liderinin Wall Street Journal'daki fotoğrafının analizi

FETÖ lideri Fetullah Gülen, 15 Temmuz darbe girişiminin yıldönümünde Amerikan Wall Street Journal gazetesine röportaj verdi.

FETÖ liderinin Wall Street Journal'daki fotoğrafının analizi

Gülen’in röportajda yaptığı açıklamalardan çok, çektirdiği fotoğraflardaki mesajlar konuşuldu.

Seccadeye ayakkabıyla basan Gülen’in fotoğrafında en dikkat çeken ayrıntı ise fotoğrafın çekildiği odadaki televizyonda yazanlar oldu.

Televizyonda “Bizim için ümit oldunuz. Şimdilerde şölen var bahçelerde. Bahardan ses geliyor perde perde; Aceleci acele edip dursun, beklenen mutluluk biraz ilerde…” ifadeleri yer aldığı görüldü.

Özgür Koçularlı ise dünyaya servis edilen bu fotoğrafta yer alan işaretleri analizini yaptı.

İŞTE KARE KARE O FOTOĞRAFIN ANALİZİ:

15 Temmuz darbe girişiminin bir numaralı sanığı “fetö” lideri Fetthullah gülen geçtiğimiz günlerde Amerika’da bir gazeteye röportaj verdi, röportajdan çok, servis edilen fotoğraf konuşuldu. Şüphesiz ki fotoğrafta en çok göze çarpan detaylardan birisi mesaj içeriği bol olan şiir, tabi o şiirin tek başına ele alınması da eksik kalır, şiirle birlikte birden fazla noktaya dikkatleriniz çekmeye, fotoğraf üzerinde yer alan diğer detayları madde madde incelemeye çalışacağım.

1. STEREOTİP

Etimolojik olarak stereos (katı) ve typos (nitelik, tip) sözcüklerinden oluşan stereotip terimi, ilk kez 'kafamızdaki imajlar'a işaret etmek üzere Lippmann (1922) tarafından ortaya atılmıştır. Stereotip terimi, genel olarak diğer insanları içine yerleştirdiğimiz kategorileri ifade etmektedir. Bu çerçevede, stereotipler, diğer bir bireyi veya bireyler grubunu tanımlamak için kullandığımız basitleştirilmiş betimsel kategoriler olarak tanımlanabilir. Bu açıklamayı yaptıktan sonra dilerseniz fotoğrafta yer alan FETÖ’nün stereotipini çıkartalım.

Siyah ceket, yakası açık gömlek, gri pantolon, kahverengi kösele ayakkabı, sadece bu üç parça kıyafeti söylediğimiz zaman aklımıza gelenleri sıralamak gerekirse, kolej okul kıyafeti, resmi daire çalışanı, devlet memuru profillerini çağrıştırıyor, bu bağlamda verilmeye çalışan mesaj bu gurupları kapsıyor olabilir, henüz ortaya çıkartılamamış öğrenciler, tespit edilememiş memurlar gibi.

Bir diğer nokta ise yerde ki seccade, bu seccade de iki farklı durum söz konusu birincisi odada yer aldığı konum itibari ile ters serilmiş, ikincisi de Gülen seccadenin ortasında ayakkabıları ile duruyor. Yıllardır Amerika’da yaşayan Gülen bu noktada da Amerikancı mesaj sisteminden etkilenmiş olabilir. Beyaz Saray’da Oval Ofis’in zemininde bulunan halının üzerinde Amerika’nın sembolü olan Amerikan şahini figürü işlenmiştir, bu şahin figürünün başı, barış zamanında sağa, savaş zamanında sola bakacak şekilde değiştirildiği söylenir, seccadeyi ters yerleştirerek aynı tarzda bir mesaj veriyor olabilir.

2. DUVARDA Kİ HAT ÇALIŞMASI

Duvarda yer alan hat çalışması da göze çarpan detaylar arasında, mevcut çalışmada Bakara suresinin 137. ayeti işlenmiş, peki bu ayet ne diyor? Dilerseniz hemen ona bakalım.

Ömer Nasuhi Bilmen (2/BAKARA-137: İmdi onlar sizin imân ettiğiniz gibi imân ederlerse muhakkak hidâyete ermiş olurlar. Ve eğer iraz ederlerse şüphe yok ki onlar şikak (münazaa ve mücadele) içinde kalmış olurlar. O halde Cenâb-ı Hak onlara karşı, sana kifâyet edecektir ve O semîdir, alîmdir.)

Ömer Öngüt (2/BAKARA-137: Eğer onlar da sizin inandığınız gibi inanmış olsalar, doğru yolu bulmuş olurlar. Yüz çevirirlerse şüphesiz ki onlar ayrılık içindedirler. Onlara karşı Allah sana yetecektir. O işitendir, bilendir.)

İlk iki maddeyi kendi içinde birleştirecek olursak mevcut stereotipe giren guruba Bakara 137. Ayetle bir motivasyon mesajı vermeye çalışıyor olabilir ki ayet numarasını da aklımızda tutmakta fayda var, analizin devamında işimize yarayacak.

3. SAAT VE ŞİİR

Fotoğrafta en çok dikkat çekenlerden bir tanesi şüphesiz ki şiir ve şiirin düz anlamı, tam da bunu incelerken dikkatimi çeken nokta ekranın sağ köşesinde yer alan dijital saatin gösterdiği rakamlar oldu. Bu saat yerel saati gösteriyor ise o zaman kitaplığın üzerinde yer alan analog duvar saati ile çelişiyor demekti çünkü orada saat 15.55’i gösteriyor. Şayet mevcut ekranda yer alan şiir bir video oynatıcısından gösteriliyor ise bu sefer 00:11 rakamı tesadüf diyebiliriz ki tam da bu noktada tesadüf olmaktan çıkartan detaylar göze çarpıyor.

Mevcut şiirin analizi herkes için farklı mesajlar içeriyor olabilir, direkt görünen anlamından yola çıkarak bile ilk 2 maddeye eklenebilir fakat bu çok yüzeysel bir bakış olacağı için biraz daha derinlemesine incelediğimiz zaman tesadüf olmayan verilerle karşılaşıyoruz.

İlk olarak numerolojiyi kullanalım, ortaya çıkan sonuç fotoğrafta gördüğünüz gibi, dijital saatte yer alan “11” rakamını şiirde yer alan kelimeleri sayarak gittiğimiz zaman “geliyor” kelimesini işaret ediyor.

NE “GELİYOR”

Diyebilirsiniz ki “tesadüf olabilir” ben de öyle dedim ve tersten de 11 kelime saydım, evet bu sefer de “geliyor” kelimesine denk geldi, bu kadar da tesadüf olamaz.

Mevcut şiir ile iki farklı guruba da aynı mesajı veriyor olabilir, hatırlarsanız Bakara 137. ayetten bahsederken ayet numarasını bir kenara not edelim demiştim. Bakara 137. Ayet 1+3+7=11 “11” rakamı tesadüfen karşımıza çıkmıyor, sağlamasını yapmak için özenle yerleştirilmiş olabilir, peki 11 rakamı bir tek burada mı var? Tabi ki hayır! Şiirin yayınlandığı ekranın üzerinde yer alan (bkz:5) Taşimetri kadranı 71’i gösteriyor ki kadranın tam ters istikametinde de 60 rakamı mevcut, 71-60=? elimizde yine 11 rakamı var. Anlaşılan bu 11 rakamı karşımıza tesadüfen çıkmıyor. Sanırım 11 rakamı Amerika için oldukça özel bir rakam! Ki bu rakam numerolojide şeytanı temsil eder, 9 rakamı insanı, 10 rakamı Tanrı’yı temsil eder. Özellikle Amerika’da gerçekleşen 11 Eylül olaylarında 11 rakamının ne kadar çok ön plana çıkarıldığını biliyoruz, ezoterizmde, evengelistlerde hatta efsaneleşmiş örgütlerin hepsinde rakamların anlamı büyüktür.

4. ANALOG SAAT

Fotoğrafta iki farklı saatin olmasından yola çıkarak bir tanesinde gösterilen rakamın neler çağrıştırıyor olabileceğini değerlendirmiştik. Mevcut duvar saatini de incelemeden geçmek olmaz, analog saatte görünen zaman dilimine baktığımız zaman akrep 04’ün üzerinde iken Yelkovan da “11” rakamının üzerinde, karşımızda bir “11” daha, belki de bu rakamlarla bir tarih işaret ediliyor olabilir. Hemen hemen birçok yazım standartından yola çıkarak ilk iki basamağın “ay”ı temsil ettiğini düşünürsek 04/11 (Nisan ayının 11. Günü, aynı rakam tekrar karşımıza çıkıyor).

11 rakamının fotoğraf üzerinde karşımıza bu kadar sık çıkması numerolojiyi kullanmadan foto analizi gerçekleştirmeyi zorlaştırıyor, bir önceki paragrafta da belirttiğim gibi geçmişten günümüze bir çok konunun içine matematik ve rakamlar dahil olmuştur, değişime uğrayanların yanında değişime uğramayan sayılar bellidir bu da “9-İnsan, 10-Tanrı, 11-Şeytan”ı temsil eden rakamlardır, bu fotoğrafta 9 ve 10’un yer almadığını görebiliyoruz, sürekli görünen tek bir şey var.

Güncelleme Tarihi: 19 Temmuz 2017, 10:54
YORUM EKLE